Olympus Türkiye – Mayıs 2016 indirim kampanyası başladı !..

Posted In: Fırsat Fiyat


    • Üye
      xakar on #3402423567

      Seçilen ürünler ile toplamda 2100 TL’ye varan indirimden faydalanmanız mümkünmüş !..

      Olympus 2016 – Mayıs ayı geri ödemeli indirim kampanyası başladı !..

      Olympus Türkiye - Mayıs 2016 indirim kampanyası


    • Yönetici
      Baha on #3402423568

      İndirim gayet tatminkar duruyor. Örnek bir ürün fiyatlarını Amerika ile Türkiye fiyatları olarak karşılaştırdım. Kampanya ile fiyatlar Amerika düzeyine iniyor gibi duruyor.

      Fakat konu ile alakası olmasa da belirtmeden geçmek istemedim. Satıcı mağazaların oluşturdukları blog yapıları bana çok tehlike, çok yanlış geliyor. Ürünün iyi olup olmadığı satıcılara mı bırakılmalı? 🙂 Bu son kullanıcının yorumu olmalı ve buna paralel bu tip sohbetlerin TozluMERCEK gibi platformlarda reklamı dönmeli. Her şeye hep indirim var, her şey hep harika, hep her şeyi tavsiye ediyorlar… Böyle olmamalı.


    • Üye
      xakar on #3402423569

      Kullanıcı yorumu ne kadar güvenilir peki ? Bilemiyorum hangi forumlarda ne zamandır fotoğraf başlıklarını takip edersiniz. Ben sanırım 9 senedir takip ediyorum. Kullanıcı yorumlarının çoğunluğu üreticinin yaptığı reklamlardan daha tehlikeli, fanatik ve en iyimseri bile eksik olabiliyor. Bir kullanıcı mesela 10 yıldır (örnek ben) bu hobi ile ilgileniyor ama 10 yıl sürecinde kullandığı makinalar işte mesela abartalım 10 farklı ürün. Bir kere bunları aynı zaman diliminde kullanmamış. Aynı zaman diliminde kullansa dahi bir inceleme sitesinde bu işi yapanlar kadar bilgiye sahip mi ? Kullanıcı yorumunda kullandığı ürünü hangi ürünler ile kıyaslamış ve bize görsel + sayısal sonuçlarını kanıt olarak sunabiliyor mu ? Kullanıcının yorum yaparken elindeki diğer harici ekipmanların yeterliliği nedir ( Mesela IPS panelli bir monitörü mü var yoksa sRGB’nin %72 kadar renk derinliğini gösterebilen TN panelli bir monitöre bakarak mı bize yorum yapıyor ! Bunun bilgisini kanıtı ile paylaşıyor mu !?) ?

      Birkaç yıl önce okuduğum bir makalede üreticilerin tüketicinin bu eğilimini gördüğünü ve gün geçtikçe artan oranda kullanıcı yorumları ile üreticilerin ürün pazarlama yoluna gideceğini yazmışlardı. Bakınız, günümüzde üretici distribütör blog yazarları olsun, ürün mağazaları olsun bu gibi yerlere ürünlerini yollayıp onların inceleme gibi ama aslında daha çok reklam tadında birer tanıtımı olan yazılar yazmalarına imkan sağlıyorlar.

      Bu nedenlerle bana göre hiç değilse orijinallerini görüp-indirip, her türlü inceleme aşaması, ekipmanı ile bilgilerini paylaşan inceleme siteleri bu tür blog ve online mağaza sitelerinden çok daha güvenilirdir. Çünki bugün eline geçen aynı sınıf, aynı fiyat aralığındaki A marka makina için herşeyi çok iyi diyen, yarın B marka makina için de aynılarını söyleyen bir site bize ne veriyor olabilir ? Bunun yanı sıra bir inceleme sitesi düşünün ki bize RAW’ından JPEG’ine aynı şartlarda çekilmiş fotoğrafları indirip kendimizin o sRGB’nin %72’sini görebildiğimiz monitörümüzde nasıl farklı görünebileceklerini kendi gözlerimizle görebilmemiz için önümüze kanıt koyuyor ise hangisi daha doğru ve iyidir ?! Üstelik bu işi öyle ciddi yapan inceleme siteleri var ki, bugün x markanın y modelini almayı düşünüyor iken aynı ürünün 3-4 yıl önceki bir modelinin dahi aynı şartlarda çekilmiş fotoğraflarını indirip kendiniz karşılaştırabiliyorsunuz.

      Size sanırım anında 10’larca “Ben aldım, çok memnunum öneririm” , “Kit lens mi, çöp, 17-50mm. al”, “Sensörü küçük, alınır mı”, “FF alacakasın arkadaş” vb. gibi kullanıcı yorumları bulabilirim sanırım, değil mi ? Görüleceği üzere kullanıcı yorumları en iyi niyetli durumda dahi öncelikle kullanıcının kaç ürün ile eş zamanlı buluşabildiğine, duygusal durumuna (ki 2-3 bin lira para verdiği için “Ben makinamı seviyorum, eksi yönlerini söyleyemezsin diyenleri bile görüyoruz), teknik bilgisine ve harici donanımlarına göre çok güvenilmez ve yanıltıcı olabilirler.


    • Üye
      xakar on #3402423570

      O blogu incelerseniz bir satıcının gelir elde edebilmesi amacı ile böyle her ürünü hoş tanıtayım havasında bir yaklaşımı yoktur. Bir çok inceleme konusunda da uzun yıllardır inceleme yapan yabancı siteler kaynak verilmiş ve oralardan kanıtlar alıntı yapılmıştır. Yani mağazamdaki ürünleri satayım kaygısı ile içerik oluşturulmamıştır. Ancak belki sadece “HABER” değeri olduğu için dönemine ait güncel bir gelişme haber olarak verilirken ürünün getirdiği yenilikler öne çıkartılarak bahsedilmiş olabilir ki bu da bana göre reklam özellikli bir içerikten ziyade insanların güncel teknolojik gelişmeler hakkında bilgi edinmesine yönelik bir yayındır. Bizlerin bir de her şeyi “Reklam” = “Tü kaka” diye görme eğilimimiz var. Aslında reklam = salt ticari ve tüketici avlamaya yönelik bir hareket değildir. Reklamların haber değeri ve içeriği de olabilir ve bazılarının vardır. Elbette günümüzde çoğu reklam tüketiciyi avlamaya yöneliktir. Tüketicinin avlanmaması, tuzaklı reklamlar ile yanlış tercühlere yönelmemesi için de biz kullanıcıların yapabileceği en mantıklı şey bana göre kesinlikle kanıt üretebilmek ve kaynak gösterebilmek olmalıdır. Bunun haricinde benim için en iyimser kullanıcı yorumu dahi o kişinin duygusal bağ ile ürünü taraflı göstermesine sebep olabilir.

      Bu duygusal bağ konusunu da açayım biraz. Duygusal bağ zirve olarak fanatizme kadar çıkabilen ve en düşük düzeyde ise bir kullanıcının uzun süre bir makinayı veya o markaya ait ürünleri kullanması nedeni ile zaman içinde bilinci dışında edindiği alışkanlık bile olabilir. Dolayısı ile de kişiye özel kolay gelen bir sistem bugün ilk kez o sistemi eline alacak kişi için de aynı kolaylıkta olamayacaktır. Hatta ve belki de bütün sistemler bu X şahıs için aynı derecede zor yada kolay olacaktır.


    • Yönetici
      Baha on #3402423582

      Dediklerinize kısmen katılıyorum. Hatta aslında birkaç istisna dışında düşüncelerim sizinle aynı. İnsanlarda fanatizm çoğunlukla oluyor ve hep kendi kullandıkları en iyisidir. 🙂 Tabi buda bilgi kirliliği yaratıyor. Fakat biri dediğiniz gibi bilgi kirliliği yaratırsa hemen ardından yanlış şeyler yazdığını ve aslında doğrunun bu bu bu olduğunu söyleyebilecek üyeler de var. En azından ben varım. 🙂 Tartışılarak doğru yol bulunabilir. Hatta ne kadar çok tartışma o kadar güzel… Zaten o tartışmayı komple okuyarak kullanıcı fikir edinmeli. Sadece 1 yorum asla değil.

      Linkini paylaştığınız satıcının sitesini incelemedim. Bilemiyorum içerik zenginliklerini yada şeffaflığını. Fakat ben zaten genel bir yargıda bulunmak istedim. Çünkü aksine herşeyin iyi olduğuna dair haber yapan satıcı bloglar var. İsim vermek hoş olmaz tabi. Satıcının şeffaflık çizgisini koruması gerekiyor. Bu ince çizgi nedeniyle de tehlikeli diye düşünüyorum.

      Ve herkes kendi işinin patronu olmak istiyor. Her şeyi kendi yaparak 5 yılda geleceği yere, kooperatif zihniyeti ile 2 yılda gelebilir. İki taraf için pozitif kazanç sağlayacak işbirliği zihniyeti sektörün her alanına gelmeli. Yıl 2016, pazar artık ürünün fabrika maliyetinden ziyade zaman işgücü gibi farklı noktalarda ki maliyetleri düşürerek rekabet edilebilir halde.

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.